6 vliegtips voor een fijne vlucht

Yes, we mogen weer! Lees hier alles over welke bestemmingen weer te boeken zijn

stap fit vliegtuig 6x tips

6 vliegtips voor een fijne vlucht

Zo stap je helemaal fit het vliegtuig uit!

Vol energie het vliegtuig in gaan en er vervolgens als een zombie weer uit strompelen. Herkenbaar, of niet? Zeker bij lange vluchten kom je vaak allesbehalve uitgerust op je bestemming aan. Daarom geven wij je een aantal tips, zodat je fris en fruitig aan je reis kunt beginnen. Veel begint al met de voorbereiding! Lees je mee hoe jij ook fit uit het vliegtuig kunt stappen?

1. Mind your step!

Zodra je koffer is ingecheckt, heb je nog even de tijd om iets voor jezelf te doen. Probeer dan zo lang mogelijk in beweging te blijven. Afhankelijk van je bestemming zal je later lang genoeg zitten, strek je benen dus nog zo lang het kan!

2. Maak het jezelf makkelijk

Probeer je te ontspannen tijdens de vlucht. Een goede voorbereiding is het halve werk, neem bijvoorbeeld een nekkussen, oordoppen en een boek mee. Je stoel en hoofdsteun verstellen, kan ook een groot verschil maken om fijn te zitten. En ook het dragen van makkelijke, comfly kleding en schoenen maken reizen een stuk aangenamer. Vergeet ook niet een extra vest en sjaal mee te nemen!

 

Vliegtips

3. Drink veel water en eet licht

Als je in de lucht weinig drinkt, word je sneller moe met hoofdpijn als gevolg. Het beste is om twee glazen water per uur te drinken, ook al heb je geen dorst. Tip: neem een lege fles mee die je na de douane kunt vullen. Oké, een wijntje drinken klinkt oog erg aantrekkelijk... Het helpt je om lekker te kunnen slapen, maar het droogt je sneller uit waardoor je meer dorst krijgt. Thee en koffie kun je ook beter laten staan. Een andere no go is veel en zwaar eten vóór je gaat vliegen of tijdens de vlucht. In de lucht kan je lichaam lastiger voedsel verteren waardoor de kans groter is dat je minder goed slaapt. 

4. Blijf in beweging

Alleen maar rusten en slapen klink o zo aantrekkelijk, maar een paar uur in dezelfde houding zitten is niet goed voor je lichaam. Af en toe een glaasje water halen of naar de wc wandelen helpt al voor de doorbloeding en om stijve spieren te voorkomen. Probeer elke twee uur even je benen te strekken.

5. Probeer te slapen

Slapen in het vliegtuig blijft een uitdaging. Een nekkussen, oordoppen en een slaapmasker kunnen het al aangenamer maken om in slaap te vallen. Denk eraan om je stoelriem vast te doen, het tafeltje voor je in te klappen en laat het personeel weten dat je niet gestoord wilt worden. 

6. Droge lucht? Wees voorbereid

De lucht up in the air is extreem droog, droger zelfs dan in een woestijn! Het vervelende, droge gevoel in je neus verzacht je met een neusspray. Ook is het prettig om je huid en lippen extra goed in te smeren met een hydraterende crème.

Mis nooit meer een topdeal!