Roadtrip Oost Canada en Amerika

Roadtrip Oost-Canada en Amerika

Afgelopen augustus heb ik samen met mijn vriend rondgereisd door het Oosten van Canada en Amerika. Nadat wij vorig jaar het Westen hadden bezocht wilden we nu graag de kant van New York ontdekken. Van Toronto helemaal naar beneden richting Miami. Een reis vol avontuur, cultuur, geschiedenis en relaxen!

Toronto

Na ongeveer een uur vertraging had ons vliegtuig eindelijk zijn wielen op Canadese bodem gezet. Na het ophalen van onze huurauto kon dan eindelijk onze roadtrip gaan beginnen. De eerste stop was onze Airbnb in het centrum van Toronto, een mooi appartement met uitzicht op de CN Tower. Die avond brachten wij dan ook een bezoek aan de CN Tower en het Ripley’s Aquarium.De volgende ochtend stonden we vroeg op om de ferry richting centre island te pakken, van waar uit je een fantastisch uitzicht hebt over de skyline van Toronto. Na de fotosessie gingen we weer terug naar onze Airbnb om vervolgens met de auto richting de Niagara Falls te gaan. Bij de Niagara Falls liepen we over de Rainbow Bridge van Canada naar Amerika. Aan de andere kant gingen we op een boot die je langs de waterval vaart. We sloten de avond af met een mooie vuurwerk show boven de watervallen.Toronto is echt een van de mooiste steden die ik ooit bezocht heb. Modern, schoon en enorm veilig. Zeker een aanrader om hier meerdere dagen te verblijven!

Ottawa

De hoofdstad van Canada werd natuurlijk ook bezocht. Met een omweg via het Algonquin State Park kwamen we eind van de middag aan in Ottawa, waar we verbleven in het Best Western hotel. Na wat tips van het personeel gingen we die avond naar een lichtshow die geprojecteerd werd op het Parlement Hill en die de geschiedenis van Canada weer gaf. In de ochtend daarop hebben we nog even een mooie wandeling gemaakt door Ottawa en naar de wisseling van de wacht gekeken. Na deze wandeling hebben we onze spullen gepakt en gingen we naar onze volgende bestemming. Ottawa is een sfeervolle stad met een mooie geschiedenis!

Montreal

Montreal staat bekend om zijn ondergrondse stad, winkels, hotels, scholen, restaurants, concertzalen en metrostations zijn hier met elkaar verbonden door metro gangen. Fascinerend om te zien hoe een groot deel van de stad zo word verbonden met elkaar. In de avond zijn we nog naar een mooi uitzichtpunt geweest op de Mont Royal. Vanuit hier heb je een waanzinnig uitzicht over de stad.

Boston

De volgende dag stond een lange rit voor de boeg. We reden van Montreal naar Boston en onderweg stopten we in het Franconia Notch State Park voor een mooie wandeling langs Flume Gorge. Bij aankomst in Boston was het tijd om even heerlijk wat te eten bij The Salty Pig. Een aanrader als je houdt van Italiaans eten! Na een goede nacht begonnen we onze ochtend met het bewandelen van de Freedom Trail die je langs de geschiedenis van Boston brengt. In de middag brachten we nog een bezoek aan de Harvard University.

Cape Cod

De dag voor New York moest er natuurlijk even uitgerust worden en hoe kan dat beter dan op Cape Cod. Helemaal op het puntje van Cape Cod ligt Provincetown, een super gezellig maar enorm toeristisch stadje. We hadden het hier dan ook binnen 1,5 uur wel gezien en zijn terug gereden richting ons motel en hebben de middag lekker aan het zwembad doorgebracht.

New York

Het is dan eindelijk zover!! NEW YORK CITY! Na bijna 2 uur in de file te hebben gestaan aan de rand van New York kwamen we dan eindelijk bij ons hotel aan. We hadden een hotel buiten de stad omdat dat een stuk goedkoper was en onze huurauto daar gratis kon staan.Met de bus werden we richting de stad gebracht en hadden de eerste avond al een baseball wedstrijd van de Yankees op het programma staan. Helaas verloren de Yankees, maar dat kon de sfeer niet drukken. Na de game gingen we door richting het Empire State Building om zo de stad in het donker te bewonderen.De volgende ochtend stond iets super gaafs op het programma, een helikopter vlucht! Vol adrenaline stapten we in de helikopter en vlogen we langs de stad en het vrijheidsbeeld. Wat een immens grote stad is New York! Na de vlucht brachten we een bezoek aan Central Park en liepen we over 5th avenue om vervolgens de metro te pakken richting de Staten Island Ferry, deze bracht ons naar het Vrijheidsbeeld. Eenmaal terug gingen we richting de Brooklyn Bridge om daar een hapje te eten bij Grimaldi’s Pizza.

De dagen in New York zijn lang en de nachten kort en dat voelde we ook wel op onze laatste dag. We stonden weer vroeg op om richting het One World Trade te gaan. Bij aankomst liepen we eerst een rondje langs het 9/11 Memorial om vervolgens weer de hoogte in te gaan. Het geeft je een heel apart en zeker verdrietig gevoel als je terug denkt aan 9/11. Na het One World Trade brachten we daarom ook een bezoek aan het 9/11 museum waar je echt geraakt wordt door alles wat er is gebeurd!Van het ene hoge gebouw naar het andere.. Rockefeller center. Dit gebouw is een stuk lager en ligt tussen de hoge gebouwen in waardoor je het gevoel krijgt dat je midden in de stadstaat. Die avond gingen we eten bij Ellen Stardust, tijdens het eten worden er live musical nummers gezongen. Een waar spektakel, dit moet je zeker doen als je in New York bent. Na het eten sloten we onze New York dagen af op Times Square.

Washington

Tijd om bij te komen van New York was er niet want de volgende grote stad, de hoofdstad van Amerika stond op onze planning. Maar voordat we naar Washington gingen stopten we eerst nog in Philadelphia. Hier bezochten we de Liberty Bell en liepen we een rondje door het oude centrum voordat we onze reis weer vervolgden. In Washington aangekomen zijn we gelijk een hapje gaan eten bij Hill Country Barbecue Market. Een restaurant waar je heerlijk van de barbecue kan eten.Op onze laatste dag in Washington bezochten we het Witte Huis, Washington Monument, Lincoln Memorial en het US Capitol. Deze bezienswaardigheden liggen allemaal bij elkaar en zijn verbonden door een groot park waar ook nog gratis musea aanliggen. Vooral in de zomer is het lekker om even een museum in te lopen om weer af te koelen.Het eerste deel van onze reis hebben we gehad, daarna was het tijd voor zon, zee en strand.

Orlando

Als je in Orlando bent dan moet je sowieso een pretpark bezoeken. Voor mij was het mijn derde keer in Orlando en heb dan ook al een paar parken bezocht, daarom kozen we deze keer voor Universal Studios Florida.

Clearwater

De volgende ochtend gingen we ontbijten bij Cracker Barrel. Een gezellig maar altijd druk ontbijtrestaurant dus wees op tijd! Na een stevig ontbijt gingen we met onze Ford Mustang Cabrio richting Clearwater Beach voor een verdiend dagje strand. Het zeewater is hier rond deze periode heerlijk warm! s’ Avonds kan je bij de Pier kijken naar een geweldige zonsondergang en zijn er op de pier souvenir kraampjes te vinden. Zoek je een goed ontbijt restaurant in Clearwater beach, ga dan zeker naar Another Broken Egg Cafe!

Naples

Onze roadtrip gaat verder naar Naples waar we hebben gereserveerd voor een dolfijnen tour. Het weer zag er slecht uit maar onze gids besloot toch het water op te gaan. Omdat wij er buiten de vakantie periode waren, was het erg rustig en zaten we maar met zijn tweeën op de boot. De tour voor ons zag maar 2 dolfijnen maar wij hadden meer geluk en kwamen hele scholen dolfijnen tegen. Na onze dolfijnen trip gingen we richting de Naples Pier om daar heerlijk de zee in te gaan en daarna een hapje te eten. We aten wat bij Old Naples Pub waar je heerlijk buiten op een soort van binnenpleintje kan zitten.

Key West

Het einde van onze reis kwam langzaam in zicht maar eerst staat Key West nog op ons programma. Onderweg hierheen stopten we in het plaatsje Everglades voor een airboat tour bij Everglades City Airboat Tours, voor mij was dit de beste tour tot nu toe. Minder mensen op een boat en de gidsen weten waar ze het over hebben.De weg naar Key West is lang maar wat is deze weg mooi! Met mooi weer zie je de verschillende kleuren van de zee nog beter. In Key West sliepen we in het Douglas House, een fantastische ligging dichtbij het Southernmost Point en Duval Street en ook nog eens goed te betalen.

Miami

Vanaf Key West reden we naar Miami voor onze laatste dagen vakantie. Onderweg stopten we nog bij Robbie’s om daar heerlijk te lunchen en daarna nog de tarpons te voeren. Aangekomen in Miami hebben we een heerlijk middagje strand gehad en hebben we s’avonds heerlijk gegeten bij ’’il bolognese’’. De laatste hele dag bezochten we de Wynwood Walls en hebben we nog heerlijk bij het zwembad gelegen om zo weer uitgerust terug te komen in Nederland!