Mijn ultieme Ibiza belevenis

Wat zijn de leukste plekken?

Op reis naar Ibiza

Na maanden lang gewacht te hebben was het dan eindelijk zo ver. Maandag 24 juni vertrokken wij met onze familie naar Ibiza. Deze dag was het erg bewolkt dus toen wij boven Ibiza vlogen zagen we Ibiza pas liggen toen we onder de bewolking kwamen maar dat maakte het zeker niet minder mooi. Het eiland was vanaf boven al prachtig om te zien dus dat maakte me nog nieuwsgieriger naar het eiland zelf. Na geland te zijn op het vliegveld zijn mijn vader en ik onze huurauto op gaan halen. Deze hadden wij al vanaf Nederland geboekt want dat was een stuk goedkoper. Eenmaal aangekomen bij de auto leerden wij gelijk een paar woordjes Spaans, want het systeem in de auto was in het Spaans. Na de navigatie ingesteld te hebben konden wij gaan rijden naar ons hotel. Met me vader achter het stuur kon ik heerlijk genieten van het uitzicht en besefte ik hoe bergachtig en hoe groen Ibiza wel niet was. Iedereen kent Ibiza als feesteiland maar je hoort bijna niemand over de mooie natuur die Ibiza te bieden heeft.

Hotel

Na een klein uurtje gereden te hebben waren we aangekomen bij ons hotel. Het hotel was super netjes en had echt de perfecte ligging in Portinatx. Portinatx is een klein rustig dorpje met super mooie stranden en leuke winkeltjes. Sandos el Greco het hotel waar wij verbleven is een all inclusieve hotel maar als je dat niet zou hebben zijn er ook gezellige eettentjes te vinden in Portinatx.

Ibiza = niet duur

Ons werd geadviseerd om een all inclusieve hotel te nemen omdat Ibiza een duur eiland zou zijn dit was echter helemaal niet waar. Zo betaalden wij voor een frisdrankje 2 euro en voor een alcoholistisch mixdrankje 5 tot 8 euro. Ook kan je voor 10 euro per persoon heerlijk eten hebben wij ons laten vertellen. In de supermarkten zijn de prijzen ook te vergelijken met Nederland en de benzine en parkeerprijzen lagen zelfs een stukje lager als in Nederland. Wij hebben tijdens onze tripjes in Ibiza waar ik zo meer over ga vertellen alle kanten van Ibiza gehad en overal waren de prijzen hetzelfde op Ibiza stad na, hier lagen de prijzen wel een stuk hoger. Maar dat iedereen zegt dat Ibiza duur is, is dus helemaal niet waar.

Mijn Ultieme Ibiza belevenis

Na jullie verteld te hebben over ons hotel en de prijzen wil ik jullie nu graag meenemen door mijn weekje Ibiza. We hebben veel dingen gezien en bezocht. Te beginnen met: Es Vedrà.

Es Vedrà

Dit is een klein rotsachtig eilandje van Ibiza wat ook wel het magische eiland word genoemd. Es Vedrà heeft een sterk magnetisch veld waardoor navigatie en andere meet instrumenten in de war raken. Er wordt gezegd dat het zelfs de op twee na meest magnetische plek ter wereld is. Vele mensen ervaren ook een positieve energie en zeggen dat het na bij zijn van de rots een helende invloed op de geest heeft. Buiten dit allemaal is het natuurlijk een prachtplaatje. Iets wat je zeker gezien moet hebben. Zoals ik eerder al vertelde was de eerste dag op Ibiza erg bewolkt en die bewolking hield de tweede dag nog aan. Maar dit maakte Ibiza zeker niet minder mooi. Wij hebben Es Vedrà bekeken vanaf de tourist car park (deze is te vinden op Google Maps). Vanaf Es Vedrà zijn wij door gereden naar Es Cubells waar wij op een gezellig terrasje hebben gezeten en daarna zijn we door gereden naar Cala Tarida en dat was ook 1 van mijn favoriete plekken.

Es Vedra ibiza spanje
Es Vedrà, het 'magische' eiland van Ibiza.

Cala Tarida

Dit is echt een prachtig zandstrand gelegen bij het oude restaurant XaXa van Yolanthe & Wesley. Dit restaurant is verkocht en staat nu nog leeg. Maar niet getreurd want er zijn genoeg andere leuke restaurantjes, barretjes en winkeltjes in de buurt. Ook zijn er genoeg parkeer gelegenheden waar je je auto neer kan zetten en waarbij je alleen de trap naar beneden hoeft te lopen om op dit prachtige strand te komen. Na de rest van de dag nog even uitgerust te hebben in het hotel zijn wij de volgende dag weer op onderzoek uit gegaan. Deze keer hebben we overdag een rustig chill dagje aan het zwembad gehad maar ’s avonds na de warmte zijn mijn zusje en ik wezen mountainbiken in Portinatx met de gratis mountainbikes van het hotel. Dit is echt een aanrader voor de sportievelingen onder ons. Die dag daarop hebben wij verschillende strandjes en steden bezocht waaronder Cala Xarraca, Santa Eularia des Riu wat een hele mooie haven en boulevard heeft, ‘s avonds zijn wij de zonsondergang gaan kijken op het strand Cala Benirrás . Dit was mijn gaafste belevenis op dit eiland.

Cala Benirrás, het hippie strand van Ibiza

Een klein strandje tussen de bergen waar elke avond de zon in de zee onder gaat. Als je wilt proeven van de hippie cultuur en van een mooie zonsondergang wilt genieten is dit de place to be. In het hoekje op het strand staat een klein stenen huisje waar allemaal hippies voor muziek zitten te maken en waar allemaal Spanjaarden om heen staan te dansen. Proeven van deze super gezellige sfeer was al een hele leuke ervaring maar zodra de zon onder gaat begint het pas echt. Hoe lager de zon gaat hoe hoger het volume van de muziek ging en des te sneller de Spanjaarden begonnen te dansen. De zonsondergang was echt super mooi op deze locatie maar alles er om heen maakte deze belevenis compleet. Na afloop zijn we terug gegaan naar de parkeerplaats en zijn we terug gereden naar het hotel waar we nog een drankje hebben gedaan met de familie.

Iedere zondag in de zomermaanden, komen hippies op Cala Benirrás samen om muziek te maken.

Die zelfde avond werden mijn zusje en ik mee gevraagd naar een kroegje door twee Nederlandse jongens die in ons hotel stage liepen. Die avond zijn we meegegaan naar Vincent’s bar. Dit is een leuk knus barretje in Portinatx waar je tot 01:00 uur mee kan doen aan karaoke. Na 01:00 uur verandert het in een dansvloer. Rond 01:30 uur sloten een paar Spaanse werknemers uit het hotel zich bij ons aan. Dit was dus een erg leuke omgeving voor ons om nieuwe mensen te ontmoeten omdat de Spanjaarden heel gastvrij en open naar ons waren. Over heel het eiland was dit te merken, ze betrekken je er graag bij zeker als het te maken heeft met muziek en dansen. Na een super leuke avond te hebben gehad zijn we de volgende dag naar Sant Antoni gereden ook dit was een leuke haven en een leuke boulevard. Vanuit hier kan je ook veel boottochten maken naar afgelegen strandjes of naar Formentera. Vanuit Sant Antoni zijn wij doorgereden naar Cala Comte mijn favoriete strand.

Cala Comte

Dit was mijn favoriete strand. Vanaf boven heb je namelijk een prachtig uitzicht over de azuur blauwe zee en beneden is er een klein leuk tentje waar je kan genieten van een drankje met een prachtig uitzicht over het strand. Na hier een tijdje van het uitzicht te hebben genoten zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben wij aan het zwembad nog even genoten van het heerlijke warme en zonnige weer.

Die dag daarna gaven ze weer warm weer op dus zijn wij ‘s ochtends vroeg vertrokken naar Platja de ses Figueretas een stadje naast Ibiza stad. Hier hebben wij de auto gratis kunnen parkeren en zijn we via de boulevard van Figueretas naar het oude gedeelte van Ibiza stad gelopen. Dit was een leuke wandeling. Hoe hoger we kwamen hoe mooier het uitzicht weer werd. Aangekomen in Ibiza stad hebben we eerst een terrasje gepakt om uit te rusten hier betaalden we 3,50 euro voor een blikje drinken dus daar was het wel iets duurder. Daarna zijn we naar beneden gelopen richting de haven. In de haven hebben wij een boottaxi voor 4 euro per persoon terug gepakt naar Figueretas waar onze auto stond. Ibiza stad was een mooie oude stad die je ook zeker gezien moet hebben.

Figueretas heeft een leuke boulevard, het strand is eveneens een aanrader.

De laatste dag hebben wij ons vermaakt bij ons hotel. Bij bijna elk strandje op Ibiza staan tentjes waar je bootjes, waterfietsen, kano’s of sup boarden kan huren. Zo hebben m'n vader en ik voor 1 uurtje twee sup boarden gehuurd voor 10 euro per board. Dit was een erg leuke ervaring. Daarna hebben wij met zijn alle nog 2 uur een 7 persoons bootje gehuurd voor 110 euro en zijn we nog een stukje gaan varen. Dit is ook echt een aanrader omdat Ibiza veel strandjes heeft die zo afgelegen liggen dat alleen de bevolking ze weet te vinden en via het water kom je die wel tegen. Na het varen zijn m'n vader en ik nog wezen snorkelen bij het strand van het hotel ( Cala de Portinatx ) hier zijn veel mooie vissen te zien die al om je heen zwemmen als je maar tot je knieën in het water staat. Geef ze een stukje brood en ze zwemmen zo zonder angst om je heen ook heel erg mooi om te zien. Na deze geweldige laatste dag te hebben gehad moesten wij die dag erna helaas alweer vroeg terug maar wel met veel ervaringen rijker.

Wij hebben allemaal heel erg genoten van deze vakantie en vooral van dit prachtige eiland. Ik hoop dat ik jullie ook enthousiast heb kunnen maken over Ibiza en wie weet komen we elkaar daar nog een keer tegen.